Vés al contingut

Opinió

10 Març 2010

CORTINA DE FUM PERFECTA

Els toros no m’agraden, però la seva  prohibició no la trobo del tot coherent. Per una banda hi ha la visió dels proteccionistes d’animals, que han començat tot aquest show per defensar la vida del pobre toro, i per una altra, tenim la visió d’aquella gent que defensa les corrides com aquella tradició tant apreciada i popular de l’Espanya més profunda. Però jo no em considero part ni d’aquesta Espanya ni de cap altra. També s’han atrevit a definir les corrides com una de les festes nacionals més importants, però al cap i a la fi, el que ells defineixen com un art, jo ho veig com un pobre noi disfressat que fa córrer un animal perillós per demostrar que el pot guanyar.

Els toros han perdut aficionats amb el pas del temps, per tant crec que no és necessària una llei que els prohibeixi, i menys si es basen en arguments venals que defensen la vida de l’animal. Les coses, al final, cauen pel seu propi pes. Però aquest tema és la oportunitat perfecta per camuflar els verdaders motius de la majoria de gent que s’hi ha posicionat a favor: un catalanisme oposat a Espanya. És una forma pública de poder dir entre una cortina de fum que el que pertanyi a Espanya no ens interessa. Però què passaria si ens prohibissin les sardanes o els correfocs? En aquest cas crec que la política no pot tenir el dret de decidir sobre la cultura. Hi ha qui celebra la Festa Nacional d’Espanya, Sant Valentí i la Feria de Abril, però jo celebro la Diada, Sant Jordi i la Festa Major del meu poble, amb les sardanes i el correfoc que li pertoquen.

 

No comments yet

Deixa un comentari